Страхование и автострахование в Крыму

Банк Росії провів першу нараду з автостраховщиками   для визначення кола завдань , які належить вирішити владі , Російському союзу автостраховщиков ( РСА) , а також страховим компаніям для формування національної системи обов'язкового страхування відповідальності власників транспортних засобів на території республіки Крым , а також у Севастополі.
«В ході зустрічі не було прийнято будь-яких рішень . Учасники постаралися намітити коло завдань , від вирішення яких залежить можливість введення на території республіки Крым операцій ОСАГО в повному обсязі » , - пояснив агентству за підсумками зустрічі один з її учасників .

За його словами , « поки навіть найперші підходи не визначені , обсяг роботи - колосальний ». «Нам відомо одне : з 1 січня 2015 відповідальність власників транспортних засобів повинні страхувати російські страхові компанії« , - пояснив він.

«Що стосується перехідного період , то поки тут запитань більше , ніж відповідей. Ми чекаємо ухвалення законопроекту , що регламентує дії і завдання учасників національного фінансового ринку з різних секторів на період до 1 січня наступного року , а також підзаконних актів до нього », - продовжив співрозмовник агентства.

Він нагадав , що на території України і Криму досі діє закон про автоцивілку , що має свої особливості .

« Конструкція цього закону і правила страхування передбачають наявність франшизи при укладанні договору страхування , чого немає в ОСАГО . Виплати за шкоду здоров'ю проводяться по тому закону за таблицями , а не згідно понесених витрат , як у російському ОСАГО сьогодні ( для нашого ОСАГО ця новація тільки обговорюється , поправки підготовлені урядом і плануються до внесення до Держдуми , проте самі таблиці виплат , якими оперують українські автострахувальники або мають намір користуватися російські , поки ніхто не порівнював ) », - уточнив він.

Не ясно , чи будуть у перехідний період російські страховики допущені до укладення нових договорів автоцивільної відповідальності в Криму , в якій валюті в перехідний період буде оплачуватися поліс і як враховувати отримані в гривнях і рублях в перехідний період премії , додав співрозмовник агентства.

Цілий блок питань пов'язаний з правовстановлюючими документами для водіїв Криму , без яких неможливо укладення договору страхування , є питання з перереєстрації номерних знаків автомобілів на території республіки.

Російські страховики поки не мають достовірної та повної статистикою , на підставі якої можна було б розрахувати територіальний коефіцієнт для республіки Крим , без якого неможливо визначити вартість поліса автоцивільної відповідальності . Збором необхідних даних в даний час займається РСА , повідомило джерело агентства.

Також не визначено поки підхід у вирішенні питання про виплату компенсацій за законом про ОСАГО . Це необхідно за російським законом в тому випадку , якщо компанія збанкрутіла , винуватець ДТП зник або невідомий , сказав автостраховиків .

«Теоретично компенсації можуть здійснюватися з трьох джерел: з коштів українських компаній , що укладали поточні договори автоцивілки , з коштів російського бюджету або з коштів гарантійних фондів РСА . В останньому випадку необхідно передбачити можливість компенсації таких витрат , оскільки фонди РСА на подібні навантаження спочатку не були розраховані » , - сказав експерт.

Разом з тим співрозмовник агентства не виключив , що присутність російських страхових компаній найближчим часом буде розширюватися на території Криму.

Вони вже направляють свої « десанти » для вивчення обстановки . Проте до настання визначеності порядку дій для страховиків їх можливості обмежені , вважає співрозмовник «Інтерфаксу -АФІ ".

« За якими ліцензіями діяти , відкривати дочірні компанії або філії на території Криму , які зміни вносити до статутів страхових компаній? На всі ці питання відповіді повинні дати представники влади РФ » , - вважає він.

За спостереженнями співрозмовника «Інтерфаксу -АФІ » , « охоплення обов'язковим автострахуванням на Україні нижче , ніж в РФ , і становить приблизно 70 % , збитковість за цими операціями також нижче ».

Як повідомлялося раніше , до Держдуми внесений законопроект « Про особливості функціонування фінансової системи Республіки Крим та міста федерального значення Севастополя на перехідний період».

Законопроект передбачає , що некредитні фінансові організації , зареєстровані на території Криму і Севастополя і мають на 16 березня 2014 дозвіл на ведення такої діяльності від офіційних органів України , до 2015 року можуть здійснювати свою діяльність з урахуванням особливостей законодавства РФ , але повинні отримати до 2015 року дозвіл за умовами російського законодавства. Авторами документа виступають глава комітету з фінансових ринків Держдуми Наталія Бурикіна і заступник голови комітету Ради Федерації по бюджету і фінансових ринків Микола Журавльов.

Законопроект опублікований в електронній базі документів Держдуми . Велика частина положень документа регламентує діяльність банків на території республіки.

             Украина , г. Днепропетровск 
                         ул.Титова , 11
                     ул.Мониторная,10
                   +38 (050) 172-77-79
              e-mail: avtopolic@gmail.com